Бінарний урок у 2 класі
Природознавство та математика
Тема. Зима. Рослини взимку. Зміни в неживій природі. Сніг і лід.
Рішення задач на знаходження
невідомого від’ємника.
Мета: виявити зміни, що сталися в неживій природі,
в житті рослин;
з’ясувати причини, що зумовлюють ці зміни, розширити поняття
про листяні рослини та хвойні
рослини; пояснити, що листяні
рослини перебувають у стані покою;
розпочати дослід зі спосте
реження за розпусканням бруньок на гілочці вишні;
повторити
назви чисел при відніманні,
вирішувати задачі на знаходження
невідомого від’ємника,
виховувати любов і бережливе ставлення
до природи.
Обладнання: дидактичні ігри, загадки, малюнки зими, підручники,
малюнки листяних та хвойних рослин.
Тип уроку: інтегрований.
Хід уроку
І. Організаційний
момент.
Задзвенів для всіх
дзвінок –
Час почати нам урок
Добрий день вам, любі
діти !
Рада вас вітати,
Щастя та добра,
сьогодні побажати.
ІІ.Актуалізація
опорних знань.
Бесіда за інтерактивним методом
«Мікрофон»:
--Давайте пригадаємо яка пора року настає після літа?
--Назвіть
осінні місяці.
--Назвіть
ознаки осені.
--
Давайте пригадаємо , що таке жива і нежива природа. І пограємо в гру: «Жива і нежива природа».
--Я
називаю слова, а ви, якщо це жива природа, підніміть сигнальні картки зеленого
кольору, якщо нежива, червоного.
Береза, півень, сонце, білка,
земля, мати, качка, вода, кінь, зірки, повітря, небо, комахи.
--І так,
зробіть висновок: яка природа жива і нежива?
( До
живої природи відносяться: людина,
рослини, звірі, птахи, комахи. Вони
живуть, дихають, п’ють,
їдять, розмножуються.
До
неживої природи відносяться: небо, зорі, вода, повітря, земля,сонце.)
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
--Щоб
дізнатися тему сьогоднішнього уроку, вам потрібно вирішити приклади і
розшифрувати слово:
И
|
А
|
М
|
З
|
20
|
10
|
54
|
30
|
35 – 5= 30 З 76-
22=54 М
40 –20=20 И 90-80=10 А
--Правильно.Сьогодні ми з вами
відправимося в гості до зими, дізнаємось, що роблять рослини взимку, виявимо
зміни, що сталися у неживій природі, розпочнемо дослід зі спостереження за
розпусканням бруньок на гілочці вишні.
ІV. Ознайомлення з
новим матеріалом.
Загадка. Стало біло навкруги
–
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди,
В дружбі з дітьми я всіма
Здогадались? Я -
… (Зима). (малюнок зими)
--Хто знає назви зимових місяців?
--Давайте звернемось у «Довідкове бюро» (Виступи дітей, яким було дано
завдання додому).
1 учень. Холод нам несе
мороку
У турботах лине будень.
Цей останній місяць
року,
Зветься як?
Вгадали?...(Грудень)
(Діти з назвами місяців становляться в рядок)
2 учень. Прийшов грудень,
приніс студень.
Ніч з21 на 22 грудня
найдовша.
3 учень. Вже морози
розгулялися навколо
Та в будинки не
пускаєм лютий холод,
Снігурі злетілися на
збори – віче
Це який настав зимовий
місяць?...(Січень)
4 учень. Сонце у січні
блищить, а мороз тріщить.
5 учень. Аж тріщить мороз,
лютує
Сніжна віхола танцює,
А ставок у лід
закутий,
Що за місяць діти?
…(Лютий)
6 учень. Лютий лютує, красну
весну чує.
--Давайте ще раз повторимо як називаються зимові місяці.
--А зараз давайте послухаємо вірш про зиму і з’ясуємо, яка насправді вона буває.
--Складання
«Асоціативного куща».
От випав сніг. Яка обнова!
Зима тоді така …(чудова).
Міста чистенькі, білі села
Зима і радісна й …(весела).
Кружляють вальс сніжинки ніжні,
Зима пухка і …(білосніжна).
Вона буває і серйозна
Суха і вітряна, й…(морозна).
А як насуне хмара сива,
Зима по своєму …(красива).
А в ранці іней – то онова!
Яка зима у нас …(казкова).
Гілок од інею не видно,
Тоді вона звичайно…( срібна).
Зима буває вередлива,
То часом добра, то…(сварлива).
Яка ж зима? Яка ж вона?
Вона весела і …(сумна).
Чудова сумна срібна
весела
Зима
сварлива красива
морозна казкова білосніжна
--Давайте ще раз прочитаємо, якою
буває зима.
V.Виявлення
змін у житті рослин.
--А щоб
рушити далі,треба вирішити кругові приклади і зібрати слово.
--Але
спочатку, давайте повторимо, як називаються числа при відніванні (зменшуване,
від’ємник, різниця).
Р/40-…=30 О/30-….=20
С/20-5=… Л/15-10=…
Н/25-…=22 И/5+…=25
И/22-…=20
РОСЛИНИ.
VI.
Фізхвилинка.
Все у лиски у порядку.
Вийшла
лиска на зарядку.
Лапки
вгору, лапки вниз.
І
роззиралася геть скрізь. (повороти тулобом).
І на
місці поскакала,
І
присідала , і вставала,
Головою
покрутила,
Вітрячка
вона зробила.
Потім
лапки опустила,
І
взялась собі до діла.
--Подивимось
,що трапляється з рослинами взимку.
Бесіда.
--На
яких деревах і кущах залишилися плоди, насіння? (калина, ялинки).
--Порівняйте
листок дуба з хвоїнами сосни. Хвоїнки – теж своєрідні листки.
--Дерева
і кущі з листками називаються листяними. (малюнок).
--Дерева
і кущі з хвоїнками називаються хвойними. (малюнок).
--А хто
пригадає загадки про хвойні і листяні дерева?
1 учень.Зимою і літом одним
цвітом…(сосна)
2 учень.Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі
Дощик їм полоще кіски.
Звуть подружок цих…. (берізки)
3 учень. У невеликому гаю,
Стоїть, як картинка.
Весела, зелена
красуня…(ялинка).
ПРОБЛЕМА!
--Як ви
гадаєте, чи ростуть дерева взимку? ( Ні, вони перебувають у спокої).
--До
весни дерева готуються ще влітку.
--У
пазусі черенка зароджується брунька. Вона там розвивається, і весною з неї з’явиться молодий пагінець із листочками.(показ на гілочці вишні).
--Зараз
ми з вами розпочнемо дослід зі
спостереження за розпусканням бруньок н гілочці вишні. Ось цю гілочку вишні
поставимо у воду і спостерігатимемо, як за допомогою тепла ця маленька брунька
набубнявіє і, зрештою, з неї розпуститься листочок.
Розповідь вчителя. Кожне дерево має свої особливості
і пристосування до умов життя .Давайте спочатку вирішимо задачу, а потім
дізнаємось про ці особливості.
--За 1
рік на узліссі ялинка виростає на 30
см, а в густому лісі на 10 см менше. На скільки см
ялинка виростає в густому лісі?
30-10=20(см)
Відповідь:
на 20 см.
--Так,
ялинка невибаглива, але любить світло. Сосна павпаки витривала. Листки сосни і
ялини називають хвоєю. Вона осипається через кілька років, та й то не вся
відразу. Ось чому ці рослини називають вічнозеленими.
VI. Ознайомлення
з характерними ознаками в неживій
природі.
--А
зараз послухайте загадку і відгадайте:
Відома
звіку рідина
Усяк її
вживає.
Буває
хмаркою вона,
Сніжинкою
буває.
Бува, як
скло,
Крихка,
тверда
Звичайно
підкажіть…(вода)
--До
якої природи відноситься вода до живої чи неживої?
--Які
перетворення відбуваються взимку з водою? (хмарка, сніжинка, скло, тверда).
--Якщо
ми виміряємо температуру в холодильнику, то вона буде нижче нуля. Нуль градусів
– це температура, при якій вода перетворюється на лід. Тепер ви знаєте , що
зимою водичка, як тільки приходить холодна погода замерзає і перетворюється на
сніг і лід. І ви можете кататися на санчатах і на ковзанах.
Сонцем зігріється,
В краплинку виллється,
Парою здійметься,
В хмарку обернеться
й знову повернеться.
Чиста й біла краплинка
Звуть її просто…(сніжинка).
Усний рахунок.
--Діти
на майданчику грали в сніжки. Максимко зліпив 10 сніжок, Олежик на 4 менше.
Скільки зліпив Олежик?
--На
спортмайданчику учні 3 класу розчистили від снігу 20 м доріжки. Учні 2 класу
на10 м менше. Скільки розчистили учні 2 класу?
VIII. Підсумок уроку.
--Ми багато працювали і час
пролетів швидко. Прийшла пора підвести підсумки. Але ці підсумки підведемо за
допомогою тестування.
1. Яка пора року наступає після
осені?
А)
весна;
Б) зима;
В) літо
2. До якої природи відноситься
вода?
А)
живої;
Б)
неживої;
В)
рукотворного світу;
3. Як називаються дерева, які
мають гілки?
А)
листвяні;
Б)
хвойні;
В) трав’яні;
4. Коли наступають морози, вода
перетворюється:
А) у пару;
Б)у лід;
В) у
кип’яток;
5. Як називається друге число при
відніманні?
А)
доданок;
Б) від’ємник;
В)
множник;
Молодці. Оцінювання дітей.
--Наприкінці хочу вам сказати такі слова, які
повинні стати для вас законом життя:
Бережемо ріки,
Бережемо води,
Як матусю рідну,
Бережем природу .
Рефлексія.
--Перед
вами діти три круга: червоний, зелений, жовтий.
--Якщо
вам сподобався урок, візьміть до рук червоний круг.
--Якщо вам
сьогодні було скучно і нецікаво, візьміть до рук зелений круг.
--Якщо
багато було незрозумілого і урок не запам’ятався, візьміть жовтий круг.
--Червоних----
--Зелених----
--Жовтих----
(Урок
пройшов гарно і всім сподобався)
сумна
срібна
казкова
красива
морозна
сварлива
весела
чудова
білосніжна
«Довід
кове
бюро»
Грудень
Січень
Лютий
ЗИМА
Комментариев нет:
Отправить комментарий